Thursday, July 25, 2013

Setelah Sekian Lama Tidak Update

Assalamualaikum everyone!

Akhirnya pada bulan yang penuh barakah ini, hati aku terbuka juga untuk mengupdate blog yang aku sedar dah lama lama lama gila tak bersentuh ini. (mungkin ada manusia yang berdoa agar pintu hati aku terbuka untuk update blog sebab dah rindu aku? mungkinkah? \haha/)

Sebenarnya sejak habis PMR tahun lepas, aku ada satu penyakit yang kronik yang doktor pun tak boleh nak kawal penyakit aku ini. aku pun dah tak mampu nak lawan penyakit ini. Malas namanya penyakit ini.

Malas tetiba melekat kat dalam badan aku.
Penat aku marah-babap-tengking-silat dekat dia, dia duduk juga bertempek kat badan aku.
Dah lah aku jejak ke mana-mana je mesti malas ni menyibuk nak ikut.
Segala benda yang aku tak buat sebab maaaaaaalas ni lah. Semua tak jadi.
Bengang pula aku dengan malas ni.

Dan harini, aku rajin sikit, sikit je sebab malas pergi menggoda orang lain dalam rumah ni.
Dia goda ahli keluarga aku yang lain sebab aku dah kunci pintu bilik supaya dia tak masuk dalam badan aku. Tapi family aku semua tak layan malas, jiwa dorang kental. Tak macam aku, malas tu datang je terus dah malas nak bangkit pergi buat apa-apa.

Aku nak cerita pendek je.
Cerita yang aku sebenarnya dah dapat Fizik dan Kimia dalam aliran aku. sebelum ni aku cerita aku dapat Ekonomi Asas dan Perdagangan kan? yeay dah tukar.
Daaaaan susah gilak nak matey dowh subjek dia. Sampai sekarang dalam kelas aku blur-takpaham-pastu-tidur-dalam-kelas. Malas punya kerja lah ni.

Thats all dear fellow reader, may your life be blessed especially in this Ramadhan and continue till the next 11months :)

thankyou reading cakapcakap budak comel :]

No comments:

Post a Comment