Thursday, January 17, 2013

Cerita Tahun 2013


Salam rindu untuk semua blogger yang nampak ayat yang aku tulis ini.
Harini korang baru nampak post aku yang PERTAMA untuk dalam tahun ini. (FYI)
Almaklum aku ini bukannya seorang active-blogger yang menghadap laptop ini 24jam sehari.

Dan harini pun saja nak test kelajuan aku menaip kat laptop ni. Dan aku terasa nak menangis bila aku sedar yang aku dah tak laju menaip macam zaman dulu. Tiap-tiap hari aku hapdate blog. Sekarang 2bulan sekali je boleh nampak aku menaip. \sedih/

First of all, (cerita yang tak berapa nak menarik tapi nak juga cerita panjang-panjang sebab nak bagi jari-jari aku ni exercise) I STILL FIFTEEN. Fullstop. Tapi Januari 26 ni dah jadi SIXTEEN. Omg. I can't believe it.

Dah form 4 dah anak Ismail dan Jamaliah ini. Ehem. Dan aku dapat masuk aliran Lukisan Kejuruteraan. Tapi tanpa Fizik dan Kimia. Aku dapat Ekonomi Asas dan Sains. I am so..........speechless.

How come I don't have Fizik Kimia? How to be an engineer or architect without those subject? Ergh, kenapa cikgu bagi kami subjek yang tak boleh untuk kami ke teknikal? Why oh why?
Saat aku tahu yang aku tak boleh ke teknikal (tapi sebenarnya boleh ke perakaunan) aku hanya harapkan Sekolah Teknik Sepang. Teknik je harapan aku untuk dapat Fizik Kimia.

Dan.............. aku tak dapat Teknik. Hati Jantung Paru-paru Limpa Buah pinggang semua hancur berkecai. Time aku tahu aku tak dapat rasa macam aku taknak sekolah dah. TAKNAK SEKOLAH.

Lepas tu, aku dapat tahu yang Teknik hanya nak bebudak 6A keatas. Aku rasa nak bako SatuMalaysia pastu pindah duduk Korea. Manzei! Kalau dah MRSM SBP TEKNIK nak semua 6A keatas, habis budak 6A kebawah macam aku ni nak campak kat sekolah biasa je lah?! Nak suruh aku masuk Vokasional lah? Tapi ayah aku kata yang budak Vokasional budak yang .....(kau kena paham sendiri)

Dan aku hanya mampu buat rayuan untuk ke Teknik. Harap sangat dapat. Harap sangat. Sangat-sangat.
Ya lah, ayah aku dah ke Sepang lah Seremban lah bagai sebab nak buat rayuan aku ke Teknik.

Form 4 buat aku rasa aku perlu fikirkan masa hadapan tapi aku taktahu apa yang aku nak jadi pada masa hadapan aku

thankyou reading cakapcakap budak comel :]

No comments:

Post a Comment